Logo

Onežimo svet.

Jasa

Ljubim tiste, ki sanjajo o nemogočem.

Goethe

MindnArt

MindnArt projekt  01.09.2023 - 31.08.2026

Empowering Teachers to manage students stress through Emotional Intelligence and Creative Art interventions

(Erasmus + 2023-1-ES01-KA220-SCH-000155569)

V projektu MindnArt sodeluje 10 partnerjev iz 5 držav

GESEME Barcelona www.geseme.com/en/ (vodilni partner)

Universidad de Zaragoza www.unizar.es

ASADIPRE Málaga www.asadipre.org

Centre Dot Nicosia www.centredot.eu 

Associazione Atlas Perugia www.atlascentre.eu 

Direzione Didattica Secondo Circolo Perugia www.secondocircolopg.gov.it  

Fondatsiya "Tsennosti,dobrodeteli,integritet" Sofia www.vvifoundation.org 

SU "Gen. Hose de San Martin" Sofia www.sou90.org  

Društvo Jasa Maribor www.onezimosvet.si 

OŠ borcev za severno mejo Maribor www.osborcev.si 

 

Namen MindnArt projekta:

Z usposabljanjem osnovnošolskih učiteljev se zagotavlja možnost  zmanjševanja stresa v šolskem okolju ter ustvarja prijetno učno okolja za učence.

 

Produkti MindnArt projekta:

- Analitična študija čustvovanja učencev z manj priložnostmi

- Učni načrt za učitelje: Odpornost na stres

- Tečaj kreativnih umetniških učnih praks

- Usposabljanje učiteljev

- Platforma e-učenja za odpornost na stres

- ArtHacks, DIY videi o moči umetniškega ustvarjanja

- Ilustrirana knjiga za otroke

- HealthCasts, Podcasti z učitelji kot ključnimi akterji

- Pripovedovalski dogodki

Otvoritveni sestanek v Barceloni (18.1.2024) 

Medsebojno spoznavanje in spoznavanje aktivnosti projekta nas je združilo na sestanku v Barceloni - učitelji, psihologi, specialni pedagogi, vodje izobraževalnih organizacij … smo se znašli skupaj. Zanimiva družba z veliko življenjskimi spoznanji. Obenem pa pripravljena na trdo delo.

 

Jasa bo skozi projekt ustvarila izvirno slikanico, ki bo v pomoč mladim pri soočanju tudi z najbolj bolečimi čustvi.

Sodobna blagovno naravnana družba povzroča številna stanja, ki obremenjuju otroke. Izpeljali pa bomo tudi 12 bralno-ustvarjalnih dogodkov.  

 

Spoznati Barcelono – eno od vodilnih metropol 19 stoletja, za katero je še posebno značilen boemsko-umetniški duh – pa je tudi naloga vsakega dobrega učitelja!

MindnArt časopis in učne knjižice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Preberi časopis 1

To je vzorčno besedilo. Prosimo, zamenjajte ga s pravim besedilom ali s sliko.

MindnArt raziskava - Stres med osnovnošolci

 

V okviru projekta je bila opravljena raziskava v osnovnih šolah v Španiji, Italiji, Bolgariji in Sloveniji. Uporabljen je bil verodostojen vprašalnik merjenja čustev: PANAS-C. Pri približno tretjini učencv so potrjene različne oblike stresa. Celo učitelji niso povsem odporni na to neželeno stanje našega časa. Vzroki so različni, najpogostejši pa so: 

usmerjenost k doseganju visokega uspeha, potreba po sledenju smernicam lepotne industrije, posledice pandemije ter nezmožnost izražanja čustev.

 

V Jasi smo na to opozorili s knjigama-slikanicama Vsi smo lahko lepi (izšla 2019) ter Čas za čaj (izšla 2021), od koder smo vzeli ilustracije.

 

Z usposobljenostjo učiteljev je možno opazno omiliti neželena stanja učencev. Učitelj, ki prepozna stresno stanje učenca, bo ponudil primeren način. Možnosti je več, od tistih, ki učencem pomagajo upravljati čas, do telesnih aktivnosti ali tistih, ki umirjajo duha in učijo, kako reševati konflikte...

 

S projektom MindnArt bomo premišljali tudi o drugačnih pristopih za učitelje pri razreševanju lastnih stresnih situacij. Kot pravi dolgo in strokovno ime projekta, gre za: Opolnomočenje učiteljev za obvladovanje stresa učencev, s čustveno inteligenco in intervencijami kreativne umetnosti. In ena od tehnik (filozofi pravijo najodličnejša med njimi!) je tudi branje in premišljanje.

 

Poglejmo, kaj pravi junakinja knjiga, v slikanici Čas za čaj: »Ni v naravi otroka, da bi zmagoval nad svojim prijateljem. V premagovanju drugega je nekaj grdega. Otrok želi, da sta s prijateljem enakovredna, vsak pa naj sledi svojim talentom. Zmage nad drugimi potrebujejo tisti, ki živijo zgrešeno. Obremenjujejo vas s tem, da bi obvladali čim več veščin. S pomirjevali ali poživili poglabljajo vaše težave. Otroci in odrasli potrebujejo le eno veščino – veščino doseganja polnosti življenja.«

 

Vredno premisleka, kajne …

 

Svetovni dan duševnega zdravja (10. oktober)

Nikoli v zgodovini naše vrste ni bilo toliko razlogov za pogovor o duševnem zdravju otrok in mladostnikov. Iz predgovora k naši novi knjigi Neslišni kriki - kmalu bo natisnjena - objavljamo odlomek, ki to potrjuje.

 

"Tudi v deželah brez vojn je med ljudmi – otroki in odraslimi – čedalje več zmede, brezupa, strahu … Posebej boleče je, da otroci in mladostniki začenjajo sovražiti sovrstnike in sebe. Med mladimi je čedalje več napadalnosti, trpinčenja, izsiljevanja. Pa tudi samopoškodovanja in samomorilnosti. Odsotnost volje do življenja med mladimi – je nov zastrašujoči pojav. Vsi se moramo zdramiti. Kako to razumeti? Kaj storiti, da bi mladi vzljubili življenje? S pričujočo knjigo (del projekta Evropske unije MindnArt) iščemo odgovore na ta vprašanja."